Asuane,Asuane

21.08.2009 11:44

Tak jsem se včera vrátil z výpravy z Asuanu u Mladoňovic(https://www.rybari-mladonovice.unas.cz/rybarsky_rad.html).Jeli jsme spíš relaxovat než se honit za úlovkem a to hlavně z důvodu bratrancovi pracovní vytíženosti.Vzal i tátu,který už hodně let nechytá a chtěl si taky chvilku odpočnout u vody.Přípravy proběhly bez problému a u vody nás čekalo příjemné překvapení.Celou třídení výpravu jsme měli rybník jen pro sebe.

K vodě jsme dorazili kolem páté odpoledne a v šest jsme spokojeně seděli v křesílkách.Krmení volím jemnější neboť po víkendové 50tce bude voda překrmená a já nechtěl nakrmit jen vzbudit pozornost.Vzhledem k teplotě kolem 30stupňů nečekáme záběry okamžitě ,ale spíše po setmění.To se vyplnilo a ryba začala zobat jen co se objevil na hladině stín.Ten večer zdoláváme 5 kaprů od 40 do 68cm.Ryby jsou krásně tlusťoučký,ale občas mají na těle nějaký ten bolák :-(.Se setměním nás taky navštívyly místní obyvatelky a to v hojném počtu.Na rybníce totiž chovají divoký kačeny a ty nám okupovali louku,na které jsme se zabydleli celou noc a ráno než začalo pálit slunko.Naštěstí nijak neznepříjemňovali lov a nemotali se do udic,tak nám jejich přítomnost nevadila.Hodinu po půlnoci padám únavou tak jdeme spát.

Ráno na nic nečekám a o půl pátý jsou pruty ve vodě.V 5 dojíždí náš mlaďas Mates a a je celej nedočkavej až nahodí.Do osmi hodin je mrtvo.Pak pustím prut pod druhý břeh a dovnadím pár kuliček boilisu kobrou.Snad to netrvá ani 10 minut a jede to.Kapři jsou zde pěkně bojovní tak si souboj užívám plnými doušky.Za chvíli je na podložce krásně stavěný šupináč kolem 60cm.Ostatní mají taky dost záběrů.Mates málem dvakrát přišel o prut,to víte mladiská nerozvážnost :-).Toto trvá až do 12hodin kdy jakoby mávnutím ryby přestávají komunikovat.Celý odpoledne a večer jsme bez kontaktu.Umorný vedro a mrtvá voda nás ubíjí.Večerní grilovačka nějaký pivko a padlo rozhodnutí brzkého spánku.Snad to ráno zas pojede.

A ono jo ,akorát o hodinu dřív.První jízda a při lehkém přiseknutí lámu,právě nepřítomnému spáči,prut.Sakra!!Minulou výpravu jsem protrhl podlážku bivaku,včera rozlomil kříž podběráku a teď toto. Rybu zdolávám a jsem překvapenej její velikostí,neuvěřitelnách 30cm. Dopoledne se nám daří zdolat kolem deseti kaprů ,největší však nepřekonávají 70cm a váhově se pohybují kolem 3-5kg.Bohužel musíme odjet ještě před obědem tak balíme.

Výpravu hodnotím kladně,až na nepříjemnosti způsobený únavou materiálu(prut,podběrák a tyčka bivaku,kterou jsme objevili prasklou až při balení).Jeli jsme z cílem si odpočinou a to se všem podařilo.