Jarní Dalas

06.06.2012 19:09

Je pátek 4.května 2012. V 16:00 končím v práci narychlo předám doma poslední

Instrukce,dochystám jídlo a posledních pár krámů,kterých je tak na malý náklaďák a už vyhlížím Aleše který mě má vyzvednout.

Kolem pátý máme všechno naložený  vyrážíme směr Dalešice .Je to sice dost pozdě,ale doufáme,že místo které máme vyhlédnuté bude ještě volné.

V tomhle jarním termínu se většina kluků tlačí na přítok Dalešic ,ale nám šlo spíš o to mít na rybách klid, tak se uklidíme spíš někde v půlce přehrady.

Po příjezdu k vodě k našemu úžasu zjišťujem,  že jsme tady úplně sami,nikde ani noha což tady nebývá vůbec zvykem.Loučíme se s Alešovou paní,která po loňské zkušenosti,kdy tady někdo kudlou kontroloval Alešovi tlak v pneumatikách,svolila a dělá nám taxikářku.

Přehrada má plný stav vody což pro nás v případě obsazení našeho místa bude problém ,protože ostatní místa která jsme chtěli v případě nouze použít budou pod vodou. No nezbývá než doufat.

Dorážíme na místo,nikde nikdo ,vyházíme výbavu ,nachystáme krmení a echolot, vyrážím zakrmit.

Ani já ani Aleš jsme neměli v týdnu moc času na nějakou složitou přípravu,uvařili jsme každý dva hrnce kukuřice,přidali řepku, granule,halibutky a boule,všechno dali dohromady a u vody doředili do tekutého stavu.

Touhle kapří polévkou jsme prolili naše vybraná místa a dohodili okolo pár hrstí pelet o bojlí.

Než zakrmím,Aleš už má všechno nachystaný a netrpělivě přešlapuje na břehu.

Postupně zavážíme všechny pruty ,Aleš sám postaví bivak,protože já jsem šomra a trvá mi všechno truchu dýl.

Je 19:00 všechno je hotovo , nahozeno, věci uklizený v bivaku,počasí nádherný,kafčo, no paráda.Náš první záběr přichází až pět minut před půlnocí na Alešův prut,ale radost netrvá dlouho,hned po záseku silon povoluje a kapr je

v pr…pryč.Po smotání je všechno jasný,pletenka je krásně říznutá o nějakou ostřejší skálu.Balíme pruty a jdeme spinkat.

Sobota ráno.

No moc se nám nechce,vylézáme až po pátý, zavážíme,dokrmujem halibutkama a bojlím,ale spíš míň než víc ,pak už přihazujem tři až čtyři hrsti při zavážce ke každý montáži.Během dopoledne zdoláváme pět kaprů a to největší rybu má Aleš 78cm-9kg,já o něco menší 68 cm,ostatní mají okolo šedesáti cm.No celkem dobrý ,oba jsme spokojený je 11:30 dopoledne po vodě začínají lítat zbohatlíci na rychlých člunech ,balím oba pruty a do 17:00 končím.Zavážet nebo zdolávat kapra z druhý strany za těchto podmínek je prakticky nemožné,no Aleš je odvaha a chytá dál ,ale stejně už nedává nic.V 17:00 znova zavážím.V rádiu posloucháme výstrahu před bouřkou a krupobitím,zvedá se vítr,chystáme se na krušnou noc.Kolem osmé zalézáme před deštěm do bivaku ,ladíme rádio Česko-Švédsko(MS.v hokeji) dobrý,lehneme a Aleš hned chrní.Těsně před koncem třetí třetiny mám jízdu ,ale s Alešem příposlech ani nehne tak vyrážím sám,sekám a visím,no paráda.Rozhlížím se kolem sebe a zjišťuju,že hrázný pustil vodu a loďka leží v bahně asi dva metry od vody.Po chvíli nadávání se dostávám na vodu a jedu na druhou stranu vítr,prší,tma,úžasný.Dojíždím na místo závozu šponuju silon a zhasne mi čelovka,chvilku se po tmě snažím,ale je to marný omotávám silon kolem ruky a trhám,vidět není ani na krok ,tak nějak zázrakem dojíždím na naše místo,ale dostat se po tmě na břeh který připomíná bahenní lázeň už není v mých silách,tak sedím v loďce a s řevem se snažím vzbudit medvěda co mi chrápe v bivaku,no hurá podařilo se.Smotáváme pruty a jdeme spát.

Neděle:

No moc se nám nechce,vylézáme ještě později než v sobotu,ale je krásně jdeme na to.Hned od prvního závozu je něco špatně,ať děláme co děláme nejsme schopní chytat na všechny čtyři pruty.Sotva položím montáž na místo a jedu zpátky už mám na prutě kapra.Během čtyř hodin chytání máme na břehu 8 kaprů.Největší ryba přichází na prut položený bokem od krmného místa na který do téhle chvíle nabyl jediný záběr a hned míří doleva za roh,nezbývá než za ním vyrazit na vodu.No musela to být úžasná podívaná vidět malého slona na vratký loďce co se přetahuje s kaprem.No nakonec se mi daří zdolat kapříka 82cm-12kg.Ostatní kapři mají 5-7kg a jsou v neskutečný kondici.Pomalu si začínám připadat jak Ondra Synek na olympiádě ve veslování,protože jsem víc na vodě než na břehu.S přibývajícím slunkem začíná záběrů ubývat tak,že v 10:00 balím pruty a začínám pomalu sklízet naše krámy.Aleš ještě chvilku chytá dává ještě jednoho středního kapříka a pomalu končí taky.

Naše první víkendovka je za námi a vyšla nám výborně.Za necelých 24 hodin čistého chytacího času jsme vytáhli celkem 13 kaprů od 4 do 12kg.Aleš udělal krásnou devítku(už po třetí) a já se konečně dostal na svazovce  nad 10kg.Oba jsme utrhli každý jen jednou a kapr nám upadl taky každému jen jeden.

Bojlí jsme používaly od firmy ccmore a krmné pelety a halibutky od firmy bestbaits koupené od Mišáka(no ale jestli nám to takhle půjde dál tak doufám že to budeme dostávat zadarmo).No a to je všechno,další výpravu máme naplánovanou na červen tak zas pisnu jak jsme dopadli.

Zdar Fredy.

Ps: Den po návratu jsme jeli místo ještě dochytat a neudělali jsme ani píp.