Kančik na Vranově

25.07.2009 10:07

 

 

Je středa odpoledne a vyrážím s Tomassonem na vrancl pokusit se o kapry. Je před náma 5ti denní výprava na soutok Želetavky s Dyjí.Krásné místo pro lov kaprů a velká výhoda byla v tom, že už týden se krmilo.Po příjezdu na chatu jsme neváhali,sedli jsem na loď a začali dokrmovat (kuku,řepka,pšenka,pelety a bolky.. Echolot ukazoval jak ryby ve sloupci tak i u dna, což pro nás byla dobrá zpráva.

Jen co jsem ukotvil loďku obloha se zatáhla a přišel přívalový déšť. Tak jsme se začali věnovat montážím a přípravě k lovu. Po dešti jsme vyjeli na vodu a položili montáže a začal lov.Tak a tu středu jsem dostal 2 žihadla od vosy a kapřík se neukázal.Stáhli jsem pruty a šli jsem spát a těšit se na další den.

Ve čtvrtek ráno jsme neotáleli, vyvezli pruty dali si kávu a čekali jseme. Občas jsme si ustlali venku před chatou a pěkně hajali a čekali na nějakého šupináče. V 13:30 se ozval pípák, adrenalin,,, 2 pípnutí, já vystartoval jak raketa ale zbytečně asi jen něco brnklo do šňůry..přišlo zklamání.. Pak za celý čtvrtek nic. Na hladině občas zalovil bolen jinak klid.Sice letní sezona byla v plném proudu, tak počasí moc chatařů a dovolenkářů  nepřilákalo. Pomalu přichází půlnoc a balíme..Pěkně do postele a páteční ráno je tu..

Opět krásné ráno,klidná hladina pruty ve stojanech a my seděli a užívali si ten krásný pocit. Počasí nám moc nepřálo,každý den přišla bouřka doprovázena pěkným lijákem. V pátek po obědě sedíme před chatou a pozorujeme vodu,občas okolí chaty provoní cigaretový oblak,ale záběr nepřichází. Opět vyjíždíme na vodu krmit.Čas běží strašně rychle a už pomalu končí pracovní týden.48 hodin bez záběru.

JE tu sobotní ráno a strašnej šok. Před chatu došla kalná voda ze Želetavky. Tomasson si zapálil petru  povídá„ Kančíku je to v prdeli, jezdím sem 8 let na kapry a nikdy jsem tu nechytl kapra v kalný vodě“ Ale i přes nepříznivé podmínky jsem vyvezli a doufali.Ale něco na tom bude protože za celou sobotu ani potah, ryby se neukazovali a pomalu nám docházelo že tato výprava nebude úspěšná.Sobotní večer jsem strávili v kulturním zařízení na Chmelnici J.

V neděli voda přibyla a kal neustupoval,tak jsem dal 1 prut na kapra a jeden na rousnice. A na rousnice přicházeli záběry od malých úhořů a sumečků. Malá odměna byl fousáč 52cm. Počasí se uklidňuje krásný nedělní večer trávíme na chatě. Popíjíme Pivko a rozumě uloženou měnu..Po kaprovi ani památka. Neděle končí a jdeme do chaty.

Pondělí ráno  jsme začli pomalu balit,uklízet. Po obědě opouštíme chatu. Před odjezdem jsem se podíval na vodu a řekl jsem si, že toto nebyl zdaleka poslední souboj s kaprama na vranovské přehradě. Určitě se sem vrátím a pokusím se nějakýho krasavce zdolat.

Krásných 5 dní hodnotím krásně, vždyť každý rybář ví o čem mluvím ………..

 

                                                                                                                                                                                  Kančik